Pana News
شرکت LMF: «زیمنس» نیستیم که ایران را تنها بگذاریم/ آماده عرضه انواع کمپرسور در اوج تحریم‌ها هستیم
شرکت LMF: «زیمنس» نیستیم که ایران را تنها بگذاریم/ آماده عرضه انواع کمپرسور در اوج تحریم‌ها هستیم
اولتیماتوم غول کمپرسورسازی اتریش به ژرمن‌ها؛
۱۳۹۷/۰۲/۲۱


شرکت LMF: «زیمنس» نیستیم که ایران را تنها بگذاریم/ آماده عرضه انواع کمپرسور در اوج تحریم‌ها هستیم

شرکت LMF: «زیمنس» نیستیم که ایران را تنها بگذاریم/ آماده عرضه انواع کمپرسور در اوج تحریم‌ها هستیم


«هانس استیبی» مدیر خاورمیانه LMFاتریش در جمع خبرنگاران، اعلام کرد: منافعی در آمریکا نداریم تا با تهدید «ترامپ» مثل زیمنس، توربوکمپرسورهای گازی ایران را مصادره کنیم.

 

به گزارش خبرنگار انرژی نیوز، همزمان با برگزاری بیست و سومین نمایشگاه نفت تهران و همزمان با امضای قرارداد جدید زیمنس با هلدینگ خلیج فارس به عنوان بزرگترین هلدینگ پتروشیمی ایران، شرکت LMFاتریش به عنوان یکی از بزرگترین سازندگان توربوکمپرسورهای رفت و برگشت در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی جهان از آمادگی عرضه محصولات جدید با مشارکت سازندگان ایرانی در دوران تحریم خبر داد.

 

نمایندگان این شرکت اتریشی با تاکید بر اینکه بر خلاف شرکت زیمنس آلمان شرکت LMFدر دوره تحریم هیچگاه توربوکمورسورهای ایرانی را توقیف نکرده که حتی در اوج تحریم با اعزام کارشناسان نسبت به گارانتی و راه اندازی کمپرسورهای فاز 20 و 21 پارس جنوبی اقدام کرده است.

 

در همین حال «هانس استیبی» مدیر خاورمیانه LMFاتریش در جمع خبرنگاران، اعلام کرد: منافعی در آمریکا نداریم تا با تهدید «ترامپ» مثل زیمنس، توربوکمپرسورهای گازی ایران را مصادره کنیم.

 

از سوی دیگر، «شهرام الوندی» به عنوان طرف ایرانی قرارداد انتقال دانش ساخت توربوکمپرسورهای شرکت LMFاتریش، با اشاره به فعالیت ۱۰ ساله این شرکت در صنعت نفت گفت: فعالیت این شرکت ابتدا در زمینه تعمیرات و خدمات بود و در حال حاضر در زمینه تولید و دانش فنی تجهیزات فعالیت می‌کند.

 

مدیرعامل شرکت تاپکو با بیان اینکه شرکتLMF اتریش بنیانگذار کمپرسورها در دنیاست، افزود: بعد از مذاکراتی که با این شرکت داشتیم، از دو سال قبل قراردادی امضا کردیم و تولید در کشور آغاز شد.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه تولید تجهیزات دوار به دو بخش تولید انبوه و تولید بر اساس سفارش مشتری تقسیم می‌شود، توضیح داد: کمپرسورهایی که در صنعت نفت و گاز کشور اهمیت دارند، بر اساس تولید سفارشی تولید می‌شوند.

 

الوندی با تاکید بر اینکه انتقال تکنولوژی یک فرآیند زمان‌بر است، ادامه داد: دانش فنی طی سال‌ها منتقل می‌شود و نیروها باید تجربه کسب کنند. برای انتقال دانش فنی تولید کمپرسور حدود هفت سال زمان نیاز است که تاکنون دو سال آن گذشته است.

 

وی در مورد اهمیت کمپرسورهای رفت و برگشتی در صنایع نفت توضیح داد: هیچ مجتمع پالایشی و پتروشیمی نیست که از این کمپرسورها استفاده نکرده باشد.

 

مدیرعامل شرکت تاپکو با اشاره به حضور شرکت‌های خارجی در زمینه کمپرسور در بازار نفت ایران گفت: یکی از این شرکت‌ها شرکت بیمه است. این شرکت بعد از اینکه قراردادهای سنگین با ایران امضا کرد، کار خود را در یک مقطعی به طور کامل متوقف کرد و حتی حاضر نبود تجهیزاتی که تحویل ایران داده است را راه‌اندازی کند. این شرکت رقیب ما محسوب می‌شود. انتظار ما از کارفرما این نیست که برای ما امتیاز خاصی قائل شود. اما انتظار داریم یک رقابت منصفانه بین ما و شرکت‌های خارجی ایجاد کنند. کارفرماهایی هستند که صد در صد جنس را از اروپا می‌خواهند. ما انتظار داریم برخورد اینچنینی با ما نداشته باشند.

 

الوندی با اشاره به سابقه شرکتLMF در حوزه کمپرسورهای رفت و برگشتی گفت: این شرکت ۱۶ سال در این زمینه سابقه دارد و از بنیانگذاران موتور رفت و برگشتی است. LMF به عنوان یک برند با برندهای مطرح در اروپا رقابت می‌کند و حدود ۳۰ سال است که در بازار ایران حضور دارند و تاکنون صدها میلیون یورو کمپرسور نصب کرده‌اند.

 

وی در مورد اعتماد کارفرماهای ایرانی به کمپرسورهای ساخت داخل گفت: در پروژه پتروشیمی گچساران به ما اعتماد زیادی شد. با اینکهLC این پروژه به نحوی بود که باید تجهیزات را از اروپا خریداری می‌کردند قبول کردندLC را به خاطر ما تغییر دهند.

 

مدیرعامل شرکت تاپکو در مورد صرفه‌جویی ارزی ساخت کمپرسورهای رفت و برگشتی در داخل توضیح داد: اگر این کمپرسورها داخل کشور ساخته شوند، سالانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون یورو در صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی صرفه جویی ارزی خواهد داشت.

 

الوندی در مورد حضور شرکتLMF در ایران در شرایط تحریم گفت: یکی از مهم‌ترین دلایلی که شرکتLMF را اتخاذ کردیم این بود که این شرکت در سال‌های گذشته و در اوج تحریم‌ها، هیچ وقت بازار را ترک نکرد. این شرکت کمپرسورهای فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی را در اوج تحریم‌ها تحویل داد. LMF بازاری در آمریکا ندارد و نگران نیست. عمده بازار این شرکت روسیه، چین، ایران و آسیای شرقی است.

 

وی با بیان اینکه هدف از ساخت کمپرسورها در ایران فقط بازار داخل نیست، گفت: بازار عراق و پاکستان هدف بعدی ما هستند. ما بازاریابی را در این دو کشور آغاز کرده‌ایم و امیدواریم ایران در این زمینه به هاب منطقه تبدیل شود و بتوانیم ظرف یک تا یک و نیم سال آینده با این دو کشور قرارداد امضا کنیم.

 

همچنین در این مراسمHANS STIBI نماینده شرکتLMF در ایران در این نشست گفت: طی ۱۰ سالی که با شرکت تاپکو همکاری کرده‌ایم، شرایط بالا و پایین زیادی داشت. ما اوج تحریم‌ها را پشت سر گذاشتیم و برای دریافت پول مشکلات زیادی داشتیم. حتی پول خود را یک سال و نیم بعد اخذ کردیم اما باز هم ادامه دادیم.ما قصد ترک کردن بازار ایران را در هیچ شرایطی نداریم.


بازگشت به  اخبار