اخبار  ›  استخدام  ›  عرضه محصول جدید غول پلیمر ایران    

برنده مسابقه گرید «آریا ساسول» و «خلیج فارس» کیست؟
۱۳۹۹/۰۶/۱۱ ۲۲:۴۰

عرضه محصول جدید غول پلیمر ایران بورس را «شگفت‌زده» کرد/ مشتریان برای خرید گرید جدید «پلی‌اتیلن سنگین» صف کشیدند


عرضه محصول جدید غول پلیمر ایران بورس را «شگفت‌زده» کرد/ مشتریان برای خرید گرید جدید «پلی‌اتیلن سنگین» صف کشیدند

به گزارش خبرنگار «شاپا»، روزی‌که «ساسول» آفریقای جنوبی از طرح مشارکتی «آریا ساسول» کناره‌گیری می‌کرد تصورش را هم نمی‌کرد که با خروج آنها غول پلیمری ایران در زمینه تولید کمی و کیفی محصولات پلیمری این چنین بازارهای مصرف را شگفت زده بکنند.

«پلیمر آریا ساسول» پس تولید و عرضه گرید «باک» و ثبت رکوردهای جهانی تولید مستمر پلی اتیلن های سبک و سنگین، امروز از تولید و عرضه گرید جدید پلی‌اتیلن سنگین با هدف تامین نیاز صنایع آبیاری، انتقال آب و آبفا خبر داده که در بازارهای بورس هم با استقبال کم نظیر مشتریان روبرو شده است.

«پلیمر آریا ساسول» درحالی هدف از تولید و عرضه گرید لوله پلی اتیلن سنگین را «متنوع سازی سبد محصولات» و «توسعه بازار» عنوان کرده که شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس هم در طول حدود یکسال گذشته برنامه ریزی گسترده ای برای متنوع سازی سبد محصولات با تولید و عرضه گریدهای جدید پلیمری کرده است.

نکته جالب ماجرا اینجاست که بر خلاف تبلیغات گسترده صنایع پتروشیمی با عنوان «جهش دوم توسعه» و جا انداختن فرهنگ اشتباه «ظرفیت‌سازی» جای «ارزش‌سازی»، شرکت ها و هلدینگ های پتروشیمی ایران بدون توجه به این «امر به منکر» مسابقه عرضه گریدهای جدید محصولات را با هدف افزایش تاب آوری و متنوع سازی سبد محصولات را در دستور کار قرار دادند.

تولید و عرضه گرید باک خودرو و لوله «پلیمر آریا ساسول»، گرید الیاف مصنوعی «جم»، گریدهای جدید پزشکی «پلی‌پروپیلن جم»، گرید سفید یخچالی پلی‌استایرن «تبریز»، گرید چادر مشکلی، نخ لاستیک و ظروف روغن «شهید تندگویان»، گریدهای لوازم و قطعات خودرو «خوزستان»، گریدهای جدید پی.وی.سی «اروند»، گرید جدید ایزوسیانات «کارون» و ... در یکسال گذشته تاکنون همه مستندات امیدوارکننده‌ای است که تولید «متانول» دیگر به معنای توسعه و جهش پتروشیمی نیست و باید سراغ تولید محصولات جدید برای افزایش تاب‌آوری پتروشیمی‌ها رفت.

«کرونا» نشان داد که پتروشیمی هایی که سبد متنوع تری داشتند در سخت ترین دوره حیات صنعت پتروشیمی که هم قیمت ها ارزان شده بود و هم تقاضایی وجود نداشت هم راحت تولید می کنند و هم راحت می فروشند و البته در این دوره مجتمع های پتروشیمی تک محصولی هم داشتیم که برای فروش محصول و جلوگیری از توقف تولید دست به دعا برداشته بودند.



بازگشت به  اخبار نسخه قابل چاپ

دیدگاه مخاطبان
لطفا برای درج دیدگاه خود فرم زیر را تکمیل نمایید.


نام:
پست الکترونیک:
تلفن همراه:
متن دیدگاه:
لطفا عدد مقابل را در
فرم روبرو وارد کنید:
Visual CAPTCHA

باشگاه مشتریان

ایمیل:

رمز عبور:

برای دریافت مشخصات کاربری خود پست الکترونیک اشتراک خود را در فرم زیر وارد نمایید.


خبرنامه

بـرای عـضویـت در خـبـرنـامـه انرژی نیوز، پـسـت الکترونیک خود را وارد کنید.


نفت,انرژی,